دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

خرید و فروش کتاب‌های دست دوم رشته علوم تربیتی

توجه مهم: تمامی آگهی‌های دوستان به صورت کاملاً رایگان ثبت و در ابعاد وسیع (شامل بیش از 20 پایگاه اطلاعاتی) منشتر خواهد شد.

با سلام خدمت همگی شما دانشجویان و استادان عزیز رشته علوم تربیتی


این پست صرفاً برای معرفی کتاب‌های دست دوم رشته‌ی علوم تربیتی است.


  • دوستانی که دارای کتاب‌های دست دوم مربوط به این رشته هستند و مایلند که کتاب‌های دست دوم خود را به فروش برسانند، لطفاً در بخش نظرات اطلاعات آن (شامل عنوان، سال چاپ، نویسنده، انتشارات و ...) را همراه با اطلاعات خود (نام خانوادگی، شماره تماس، محل سکونت، ایمیل و ...) وارد نمایند.
  • دوستانی که مایل به خرید کتاب‌های دست دوم رشته‌ی علوم تربیتی هستند، کافی است در میان کتاب‌های مطرح شده بگردند و اگر وجود داشت با صاحب آن تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند. اگر کتاب مورد نظر در بین کتاب‌های معرفی‌شده نبود، خریداران می‌توانند اطلاعات کتاب را همراه با نام خانوادگی، شماره تماس، محل سکونت، آدرس ایمیل و .. ثبت نمایند تا فروشندگان بتوانند با ایشان هماهنگی لازم را مبذول نمایند.

توجه مهم: تمامی آگهی‌های دوستان به صورت کاملاً رایگان ثبت و در ابعاد وسیع (شامل بیش از 20 پایگاه اطلاعاتی) منشتر خواهد شد.

پایان نامه بررسی تأثیر حل مسأله بر پیشرفت ریاضی

عنوان کامل:

بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان سال دوم راهنمایی شهرستان طارم


چکیده

در این پژوهش تأثیر روش آموزش راهبردهای حل مسأله بر پیشرفت تحصیلی ریاضیات و نگرش نسبت به ریاضی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از: دانش‌آموزان پسر سال دوم راهنمایی مدارس شهرستان طارم در سال تحصیلی 82-81 که نمره ریاضی آنها در نیم سال اول کمتر از 12 بود. آزمودنی‌های این پژوهش به صورت تصادفی انتخاب شدند. به این ترتیب که از روی فهرست مدارس راهنمایی این شهرستان یک مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شد. از آنجا که این مدرسه فقط دارای دو کلاس راهنمایی بود، دانش‌آموزان این دو کلاس که نمره ریاضی نیم سال اولشان کمتر از 12 بود انتخاب و پیش‌آزمون مقیاس نگرش سنج نسبت به ریاضی بر روی آنها اجرا گردید. در این میان 30 نفر به عنوان گروه آزمایش و گواه انتخاب شدند. سپس آموزش روش راهبردهای حل مسأله بر روی گروه آزمایشی به اجرا درآمد (به مدت 7 جلسه) و در پایان یک آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی و نیز پس آزمون مقیاس نگرش نسبت به ریاضی بر روی دو گروه اجرا گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که این روش پیشرفت تحصیلی گروه آزمایشی را در قیاس با گروه گواه افزایش داد همچنین نگرش گروه آزمایش را هم نسبت به ریاضیات بهبود بخشید.

 
ادامه مطلب ...

خلاقیت در مدارس Creativity in Schools

عنوان مقاله‌ی انگلیسی: Creativity in Schools

عنوان ترجمه‌شده: خلاقیت در مدارس

رشته‌های مرتبط با موضوع: علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم اجتماعی

تعداد صفحات فایل ترجمه‌شده: 13 (همراه با فهرست مطالب و فهرست منابع)

دانلود اصل مقاله‌ی انگلیسی از ساینس‌دیرکت (لینک کمکی)

اطلاعات بیشتر در صفحه‌ی خرید

Abstract

Innovative and creative children are important in educational systems. Scientists have expressed creativity with a variety of interpretations. According to them, all people have different degrees of creativity. This is important part of any educational system. Existence of creative environments is the essential part of any school system mainly for students, because it provides different opportunities for them. Therefore, creativity is not forgettable in any educational program. In this article, the authors have focused on problem-solving methods with regards to creative students in schools.

چکیده:

کودکان مبتکر و خلاق در سیستم‌های آموزشی مهم هستند. دانشمندان خلاقیت را به صورت‌های مختلف تفسیر کرده‌اند. براساس دانشمندان، تمام مردم سطوح متفاوتی از خلاقیت را دارند. این امر قسمت بسیار مهمی از هرنوع سیستم‌های آموزشی است. محیط‌های خلاقانه اجزای لازم هر سیستم مرتبط با مدرسه را تشکیل می‌دهد، زیرا که فرصت‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند. به همین دلیل، در هیچ برنامه‌ی آموزشی نمی‌توان از خلاقیت یاد نکرد. در این مقاله، نویسندان با در نظر گرفتن دانش‌آموزان مدرسه، بر روش‌های حل مسأله تأکید کرده‌اند.

  ادامه مطلب ...

فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت 
رشته‌های مرتبط با این پایان نامه: فناوری اطلاعات، کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 101
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مهمترین علت عدم استفاده از رایانه و اینترنت در نظام آموزشی چیست؟
فرضیه های تحقیق:
 ١. عدم آگاهی معلمین و دانش آموزان از کارآیی آموزشی رایانه و نحوه استفاده از آن.
 ٢.  عدم توجه کافی نظام آموزش و پرورش به این امر.
 ٣. ترس از جایگزینی رایانه به جای معلمین و کمرنگ شدن نقش آنها.
 ٤. عدم توانایی پرداخت هزینه های مربوط به آن.
روش تحقیق:
بخشی از تحقیق به روش کتابخانه ای و بخش دیگر آن به روش پیمایشی انجام شده است.
هدف تحقیق:
بررسی محدودیت های کاربرد صحیح رایانه و ارائه راهکارهای مناسب.
ضرورت و اهمیت تحقیق:
ضرورت توسعه فن آوری اطلاعات و استفاده از اینترنت در آموزش و پرورش. رایانه ماشینی است که سرآمد فناوری عصر حاضر به شمار می آید. با توجه به پیچیدگی جهان امروز لازم است ما نیز فناوری خود را با پیشرفت های موجود هماهنگ کرده و آن را با نیازهای جامعه متناسب سازیم. نوکردن نخست باید از جایی آغاز شود که به آموزش دانش ها و مهارت ها ی جدید و یادگیری عمیق تر و سریعتر می انجامد. پیشرفت سریع دانش بشری در قرن حاضر، متنوع شدن نیازها، تحولات سریع فن آوری به ویژه در زمینه ارتباطات، تغییرات عمده ای را بر جهان گذاشته و خواهد گذاشت. استفاده از رایانه در انجام امور مختلف یک سازمان، ایجاد دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، ایجاد دانشگاه ها و مدارس مجازی همگی محصول گسترش اینترنت و به طورکلی فناوری اطلاعات است. امروزه اصطلاح فناوری اطلاعات به طور وسیعی در سطح جهان منتشر شده است که آن را علم و مهارت درباره همه جنبه های به کارگیری رایانه، ذخیره سازی داده ها و ارتباطات تعریف کرده اند. فناوری اطلاعات را می توان بخش فنی نظام اطلاعاتی دانست که شامل سخت افزار، نرم افزار، پایگاه های اطلاعاتی و شبکه های ارتباطی است.
     شاید اینترنت بزرگترین عامل تغییر فناوری، تغییر شکل بازرگانی، رسانه ها، سرگرمی ها و جامعه از راه های حیرت انگیز در طول تاریخ باشد اما تمامی این قدرت در حال حاضر بستگی به دگرگونی درآموزش و پرورش دارد. اینترنت امکان تحقق این هدف را که بتوانیم شرایط مناسب یادگیری را برای همه افراد کشور اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال، زن و مرد فراهم سازیم به ما می دهد. واقعیت این است که میلیون ها نفر در جهان هنوز نمی توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و نمی دانند که چگونه شبکه جهانی دانش را در اختیار گیرند. آنان نمی دانند که چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند، چگونه از آن استفاده کنند، چگونه آن را مبادله کنند و چگونه این اطلاعات را برای خود محفوظ نگهدارند. این افراد هم اکنون هم در معرض خطر هستند و برای رفع این مشکل آموزشی باید تدابیری اتخاذ شده و اقدام هایی انجام شود.
     به کارگیری فناوری اطلاعات و اینترنت و استفاده از امکانات رسانه های صوتی، تصویری و گرافیکی آن شرایط مناسبی را برای یادگیری و درک و فهم بیشتر تدریس معلمان فراهم می سازد. در واقع اینترنت راه های متنوعی را پیش روی فراگیران و معلمان می گذارد تا با تنوع بیشتری یاد گیرند و یاد دهند. استفاده از اینترنت باعث مشارکت و فعالیت افراد می شود نه انفعال آنها و امکان تعامل و ارتباط فراگیران را میسر می سازد. ارتقاء کیفیت آموزش از طریق شبکه و اینترنت یکی از انتظاراتی است که از فناوری اطلاعات می رود. یک سؤال مهم این است که آیا یادگیری از طریق رایانه و اینترنت به اندازه سایر شیوه های یادگیری اثر بخش است؟ نتایج تحقیقات اخیر در مورد اثر بخشی یادگیری از راه دور حاکی از آن است که این شیوه می تواند در یادگیری اثربخش باشد به شرط این که بر کیفیت آن نظارت شود. یکی دیگر از کارکردهای اینترنت شناخت فرهنگ ملل، شناخت تفاوت ها و تشابهات فرهنگی و دلایل این تفاوت ها و تشابهات است. افزایش انگیزه یادگیرندگان، فعال کردن یادگیرندگان از طریق درگیر کردن آنها با محتوای برنامه درسی و نیز کاهش هزینه های آموزشی در درازمدت از دیگر اثرات استفاده از فناوری اطلاعات در نظام آموزشی است.

دانلود کنید...!

رابطه‌ی هوش هیجانی و خلاقیت در دانش‌آموزان دبیرستانی و پیش‌دانشگاهی

عنوان مقاله‌ی انگلیسی: The Effect of Emotional Intelligence and Its Components on Creativity

عنوان ترجمه‌شده: تأثیر هوش هیجانی و مؤلفه‌هایش بر خلاقیت

رشته: علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم اجتماعی

تعداد صفحات فایل ترجمه‌شده: 10 (همراه با فهرست مطالب و فهرست منابع)

دانلود اصل مقاله‌ی انگلیسی از ساینس‌دیرکت (لینک کمکی)

اطلاعات بیشتر در صفحه‌ی خرید

Abstract

The aim of this study was predicting creativity and its components based on emotional intelligence and its components. The sample comprised from 548 students (281 boys and 267 girls) in four secondary grades and pre-university level from Shiraz high schools. Who were selected via multi-stage cluster sampling procedure with class as sampling unit? Method: Regression analysis procedure was used for analyzing the date. General finding of the study indicated that emotional intelligence positively predicts creativity. Result: creativity was positivity predictable through two components of emotional intelligence including emotional perception and optimism General emotional intelligence can positively predict dynamic and extension as two components of creativity. In addition findings indicated that boys and girls were significantly different in terms of general emotional intelligence (as well as two emotional perception and optimism components) and creativity a whole and its components .But this was not true for social skills and emotional control components of emotional intelligence. Finally, the findings were discussed with respect to the research literature and suggestion for further investigations was set forth.

چکیده:

هدف از این مقاله پیش‌بینی کردن خلاقیت و مؤلفه‌هایش بر اساس هوش هیجانی و مؤلفه‌هایش بود. نمونه‌ها شامل 548 دانش‌آموز (281 پسر و 267 دختر) کلاس چهارم متوسطه و پیش‌دانشگاهی از دبیرستان‌های شیراز بود. چه کسانی از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ی چند مرحله و با کلاس به‌عنوان واحد نمونه‌گیری انتخاب شدند؟ روش: از تجزیه و تحلیل رگرسیون برای آنالیز داده‌ها استفاده گردید. یافته‌های عمومی این بررسی نشان دادند که هوش هیجانی به‌گونه‌ای مثبت خلاقیت را پیش‌بینی می‌کند. نتیجه: خلاقیت توسط دو مؤلفه از هوش هیجانی (درک هیجانی و خوش‌بینی) به‌گونه‌ای مثبت قابل پیش‌بینی بود. هوش هیجانی عمومی می‌تواند به‌طور مثبت پویایی و گستردگی (دو مؤلفه‌ی خلاقیت) را پیش‌بینی کند. به‌علاوه، یافته‌ها نشان دادند که پسران و دختران از نظر هوش هیجانی عمومی (و همچنین هردو مؤلفه‌ی درک هیجانی و خوش‌بینی) و خلاقیت کلی (و مؤلفه‌هایش) با یکدیگر متفاوت‌اند. اما، این قاعده در مورد مهارت‌های اجتماعی و مؤلفه‌های کنترل هیجان هوش هیجانی صادق نبود. در نهایت، این یافته‌ها با در نظر گرفتن مقالات پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. به هر حال، انجام مطالعات تکمیلی پیشنهاد می‌شود.

  ادامه مطلب ...