دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده
هدف از این پزوهش، توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه هرزبرگ بود. جامعه اماری این پزوهش معلمان تربیت بدنی زن و مرد در مقاطع مختلف تحصیلی نیشابور در سال تحصیلی 84-1383بودند که 100 نفر بودند و همگی در تحقیق شرکت کردند. این پزوهش که از نوع توصیفی است به شکل میدانی انجام گرفته است. ابزار اندازه گیری یک پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظریه هرزبرگ بودکه به تمامی 100 نفر برای تکمیل ارایه شد که به 91 مورد ان پاسخ داده شد. از امارهای توصیفی و استنباطی برای توصیف و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد که در بین عوامل انگیزشی رشد فکری و ارتقاء، قدردانی، پیشرفت، ماهیت مسوولیت ماهیت کار و موفقیت به ترتیب بیشترین اهمیت را در انگیزش شغلی معلمان دارند. در بین عوامل بهداشتی روابط، حقوق و دستمزد، امنیت شغلی، شرایط کار، قوانین و مقررات و سرپرستی به ترتیب دارای بیشترین اهمیت هستند. اولویت بندی عوامل انگیزشی در معلمان زن و مرد به طورجداگانه نشان داد که در بین معلمان زن قدردانی، رشد فکری و ارتقاء، پیشرفت، ماهیت کار، ماهیت مسوولیت وموفقیت و در معلمان مرد رشد فکری و ارتقاء، قدردانی، پیشرفت، ماهیت مسوولیت، موفقیت و ماهیت کار به ترتیب بیشترین اهمیت را دارند. همچنین اولویت بندی عوامل بهداشتی در معلمان تربیت بدنی زن و مرد نشان داد که در معلمان زن روابط، شرایط کار، حقوق ودستمزد، امنیت شغلی، قوانین ومقررات و سرپرستی به ترتیب بیشترین اهمیت را در بین عوامل دارند. در معلمان مرد حقوق، امنیت شغلی، شرایط کار، روابط، قوانین و مقررات وسرپرستی به ترتیب اولویت قرار دارند. 


ادامه دارد (Full-text)

مقاله اوقات فراغت معلمان زن

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

طرح مسئله
هر موجود زنده ای برای اینکه زنده بماند نشو و نمو نماید، باید کاری انجام دهد و به تناسب شرایط محیط و وضع جسمی خود، تلاش کند. از این نظر در میان موجودات زنده، انسان وضعیت پیچیده ای دارد و به عبارت دیگر انسان به اقتضای، شرایط اقلیمی، نوع تولید و میزان نیازها، به گونه ای دیگر تلاش می کند. همچنین پایگاه اجتماعی، عقیدتی و ایدئولوژی، وابستگی به گروه و سازمان و یا تشکیلات مختلف و متغیر های نظیر آن، در کیفیت و کمیت تلاشهای انسانی موثر است. نوع کاری که کشاورز دارد و حتی اندازه آن و تقسیم بندیهای زمانی مربوط به آن به کلی با نوع و میزان فعالیت یک کارمند شهر نشین تفاوت دارد و میزان کوششهای ماهیگیران در محدوده سال و ماه و روز و شرایط وابسته به آن با کیفیت و کمیت کار عشایر به طور کلی متفاوت است و لی آنچه به صورت واقعیت مشترک بین همه انسانها با هر شغل و حرفه و شرایط و مقتضیات گوناگون وجود دارد، این است که هر انسان با توجه به شرایط خود، به میزانی که بتواند نیازهای درجه اول خود را مرتفع سازد کار می کند، و یا در چارچوب قانون و عرف، انجام وظیفه می کند ولی این چارچوب کم و زیاد می شود، ولی هیچ انسانی وجود ندارد که در تمام فصول و ماهها به طور شبانه روز کار کند و یا به طور کلی کار نکند. با قبول این واقعیت پدیده اوقات فراغت مطرح می شود، بدین مضمون که وقتی انسان در طول روزمره ساعاتی را کار کرد، پس از رهایی از کار تصمیم می گیرد، بقیه را به گونه ای سپری کند و سپری گردیدن این اوقات به قشر خاصی منحصر نیست، و عده ای آن را برای شکوفایی و رشد شخصیت و جمعی برای تفریح و سرگرمی و جماعتی آن را جهت استراحت سپری می کنند. 


ادامه دارد (Full-text)

پروپوزال ارتباط سبک هویتی و افسردگی دانشجویان پس از شکست تحصیلی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

بیان مسأله
تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت (نوابی نژاد، 1376).
     در دهه های اخیر، روانشناسی مثبت نگر به عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندیهای انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی و شادمانی در حوزههای مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است Linley, P. A. , & Joseph, S. ,2004).). روانشناسی مثبتنگر، حرکتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شکوفایی و بالندگی است که نمیخواهد جایگزین هیچ یک از انواع درمانهای روانشناختی شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمی، در طول دهههای اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درک و مفهومسازی جنبههای مختلف روانشناسی مثبتنگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روانشناختی به طور گستردهای مورد بررسی و به روشهای مختلفی مفهومسازی شده است. 


ادامه دارد (Full-text)

عوامل موثر بر افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
جامعه پویا و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند. در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان، مخترعین، مبتکرین، صنعتگران و ... است برای اداره سازمان های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق نیاز است، تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود. بسیاری بر این عقیده اند که خلاقیت امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عده ای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست. عده ای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود، بیشترین بهره را برده اند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است. 


ادامه دارد (Full-text)

دانلود نمونه سوالات مشاوره کودک رشته علوم تربیتی

فرمت فایل: PDF

شامل سالهای

نیمسال تابستان 91 با جواب تستی
نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نیمسال اول 91-90
نیمسال تابستان 90
نیمسال دوم 90-89
نیمسال اول 90-89 با جواب تستی
نیمسال تابستان 89 با جواب تستی 


ادامه دارد (Full-text)