دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

ارتباط بین هوش هیجانی و خلاقیت توسعه دهندگان نرم افزار

عنوان انگلیسی مقاله: Examining Leader-Member Exchange as a Moderator of the Relationship between Emotional Intelligence and Creativity of Software Developers
عنوان فارسی مقاله: بررسی مبادله رهبر عضو  به عنوان میانجی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت توسعه دهندگان نرم افزار
دسته‌های مربوطه: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
_______________________________________
چکیده
این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که مبادله رهبر عضو (LMX) و هوش هیجانی (EI) چگونه با خلاقیت کارکنان در شرکت هایی با تکنولوژی بالا همراه است. در این رابطه به توسعه مدلی پرداختیم که LMX و EI را به عنوان پیش بینی کننده خلاقیت با LMX به عنوان یک شرط مرزی برای رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در نظر می گیرد. با این حال، EL به طور مستقیم خلاقیت را تحت تاثیر قرار نمی دهد. نتایج نشان می دهد که LMX پیش بینی کننده قوی از خلاقیت است. جالبتر این که، تعامل بین EI و LMX اثر منفی بر خلاقیت هایی نظیر EI دارد که وقتی LMX بالا باشد برای خلاقیت مضر است. درنتیجه، نقش LMX برای خلاقیت کارکنان میتواند متناقض باشد. علاوه بر این، نقش مثبت EI در مقاله های جاری گزارش شده که بیش از حد ساده اند، و نقش آن ممکن است مشروط به کیفیت LMX و سایر زمینه ها باشد.

کلیدواژه:
خلاقیت، هوش هیجانی، مبادله رهبر عضو، ارتباط مهمل

1. مقدمه
1.1 معرفی کارکنان
خلاقیت نقش مهمی را در افزایش مزیت رقابتی سازمان ها (Amabile، 1997) ایفا می کند. با توجه به اهمیت خلاقیت، محققان متعددی ماهیت خلاقیت و ابزاری برای افزایش خلاقیت کارکنان را مورد بررسی قرار داده اند. این مطالعات خلاقیت را به عنوان یک توانایی فردی به منظور داشتن ایده هایی در نظر میگیرند که نه تنها جدید نیستند، بلکه، مرتبط و برای سازمان (اولدهام و کامینگز، 1996) مفید هستند. 
ادامه مطلب ...

بررسی روش‌های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی روش‌های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت


فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

ـ موضوع ۱
ـ سؤال ﺗﺤﻘﻴق ۱
ـ فرﺿﻴﻪهای ﺗﺤﻘﻴق ۱
ـ روش ﺗﺤﻘﻴق ۱
ـ هدف ﺗﺤﻘﻴق ٢
ـ ضرورت و اﻫﻤﻴﺖ ﺗﺤﻘﻴق ٢
ـ مفاﻫﻴﻢ کلی ۶
  ادامه مطلب ...

تحقیق فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی

روش تحقیق نحوه‌ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی


بیان مسئله:

با توجه به اینکه دبیران همه ساله در پایان سال تحصیلی از طرف رییس مدرسه مورد ارزشیابی قرار میگیرند: به این ترتیب که ریاست مدرسه طبق نظر شخصی خود مجاز است تا با توجه به معیارهایی که در فرم ارزشیابی نوشته شده است و نحوه ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی امتیازی را از یک تا سی (۳۰) به همکاران خود بدهد، این سوال پیش می آید که آیا واقعاً یک نفر (مدیر مدرسه) می تواند این کار را عادلانه انجام دهد، و غرایض شخصی خود را دخالت ندهد و آیا تمامی همکاران از امتیازی که به آنها تعلق می گیرد رضایت کامل را دارند، و اگر نه مشکل کجاست و چه کسی مقصر است و چگونه همکاران می توانند به حقوق خود برسند.

 
ادامه مطلب ...

تحقیق یادگیری: روش تحقیق یادگیری

بیان مسئله:

آیا تا کنون از خود سئوال کرده اید که چرا بعضی از کودکان انگیزش پیشرفت سطح بالایی دارند و در رقابت با دیگران برای کسب موفقیت به سختی تلاش می کنند در حالی که عده ای دیگر انگیزه چندانی برای پیشرفت ندارند و برای کسب موفقیت از خود تلاش نشان نمی دهند. چه عواملی بر انگیزش پیشرفت کودکانمان تأثیر مثبت و منفی بر جای می گذارد؟ کودکان به طور طبیعی با انگیزه یادگیری متولد می شوند. کودک تلاش می کند تا به یک اسباب بازی دست بزند، راه رفتن را یاد می گیرد، غذا خوردن بدون کمک دیگران را می آموزد. این اولین انگیزش ها برای یادگیری، بعدها پاسخ گوی فعالیت وابسته به مدرسه مانند خواندن و نوشتن است باید در مورد کودکان بی انگیزه در جستجوی مانعی در راه انگیزش طبیعی آنها بود که عدم توجه به این مسئله آنها را به راحتی سرخورده می کند.

 
ادامه مطلب ...

تأثیر راهبرد حل مسأله بر پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات

عنوان: بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان سال دوم راهنمایی شهرستان طارم


چکیده:

در این پژوهش تأثیر روش آموزش راهبردهای حل مسأله بر پیشرفت تحصیلی ریاضیات و نگرش نسبت به ریاضی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از: دانش‌آموزان پسر سال دوم راهنمایی مدارس شهرستان طارم در سال تحصیلی 82-81 که نمره ریاضی آنها در نیم سال اول کمتر از 12 بود. آزمودنی‌های این پژوهش به صورت تصادفی انتخاب شدند. به این ترتیب که از روی فهرست مدارس راهنمایی این شهرستان یک مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شد. از آنجا که این مدرسه فقط دارای دو کلاس راهنمایی بود، دانش‌آموزان این دو کلاس که نمره ریاضی نیم سال اولشان کمتر از 12 بود انتخاب و پیش‌آزمون مقیاس نگرش سنج نسبت به ریاضی بر روی آنها اجرا گردید. در این میان 30 نفر به عنوان گروه آزمایش و گواه انتخاب شدند. سپس آموزش روش راهبردهای حل مسأله بر روی گروه آزمایشی به اجرا درآمد (به مدت 7 جلسه) و در پایان یک آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی و نیز پس آزمون مقیاس نگرش نسبت به ریاضی بر روی دو گروه اجرا گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که این روش پیشرفت تحصیلی گروه آزمایشی را در قیاس با گروه گواه افزایش داد همچنین نگرش گروه آزمایش را هم نسبت به ریاضیات بهبود بخشید.

 
ادامه مطلب ...