دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

پایان نامه ارتباط بین سبک هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی

عنوان کامل: ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی


فرمت فایل:
فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.

کلید واژه: سبک های هویتی، بهزیستی روانی، کودکان عادی و کودکان مرزی



ادامه دارد (Full-text)

پروپوزال اثربخشی آموزش شیوه خود کنترلی و مهارتهای ارتباطی بر کاهش پرخاشگری

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
رفتارهای پرخاشگرانه یکی از مشکلات اجتماعی مهم و اساسی در هر جامعه ای است و به دلیل اهمیت آن به اینگونه رفتار در دوران کودکی و به خصوص در دوران نوجوانی بیشتر توجه می شود (لابر و های 1997 به نقل از پاکاسلاهتی، 2000). نکته عمده پژوهش در قلمروی پرخاشگری، از مفهوم آن ناشی می شود. مفهومی که در عین حال ساختارهای خصومت، خشم، پرخاشگری را در بر می گیرد. هاولز و رایت (1978؛ به نقل از حاجتی و همکاران، 1387) کوشش کردند تا تمایز بین این اصطلاحات را بر اساس توصیف خشم، به عنوان یک حالت ذهنی از برانگیختگی هیجانی، خصومت، به عنوان یک بازخورد به همراه یک ارزیابی منفی بلندمدت از دیگران و رویدادها و پرخاشگری را، به عنوان رفتاری آشکار، درگیر شدن و آسیب رساندن به دیگران مشخص کنند؛ اما آنها اصطلاحاتی را تعریف و تأیید می کنند که به یکدیگر وابسته هستند. (هاولز و رایت، 1978؛ به نقل از الله یاری، 1376). هرچند واژه خشونت را به معانی مختلفی تعریف می کنند، اما تعاریف اکثر محققان به کارگیری نیروی بدنی، برای آسیب رساندن به دیگران را در بر می گیرد. (فارل و فلانری، 2006). در کل می توان گفت پرخاشگری و خشونت ممکن است به شکل های مختلفی، مانند آزار و اذیت دیگران؛ کتک زدن؛ دشنام دادن و ... جلوه گر شود و هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگری است. (اکبری، 1381). علل پرخاشگری از دیدگاههای مختلفی بررسی شده است. مطابق رویکرد یادگیری اجتماعی بندورا، پرخاشگری شکلی از رفتار اجتماعی است، که یاد گرفته می شود و بروز آن در هر موقعیت به عواملی مانند تجربه افراد پرخاشگر، تقویتهای کنونی برای پرخاشگری و بسیاری از عوامل شناختی و اجتماعی بستگی دارد، که ادراک مطلوب بودن رفتار پرخاشگر را تعیین می کند. بندورا بیان می کند که رفتار مشاهده شده یا رفتار تجربه شده از نظر شناخت باید بررسی شود. تجربه های ناخوشایند احساسات منفی به وجود می آورند و احساسات منفی تمایل به پرخاشگری را برمی انگیزند. (اعزازی 1380). تئوری یادگیری اجتماعی نیز رفتار پرخاشگری را نتیجه ضعف در رشد مهارتهای اجتماعی می داند. از دیدگاه بندورا (1973)، رفتار پرخاشگرانه به این خاطر اتفاق می افتد، که شخص در یادگیری راه های پذیرفته شده برای سروکار داشتن با توقعات در روابط بین شخصی، مثلا بیان مناسب خشم، ضعیف است. در ضمن پژوهشگرانی که ارتباط بین پرخاشگری و طرد از گروه همسن را نشان داده اند به نقص در مهارت های اجتماعی معتقد هستند. (داج و کوی، 1987). در چهل سال گذشته، به دو مسأله مهم، مرتبط با رفتارهای خشن، توجه شده است. اول اینکه میزان رفتارهای خشونت آمیز در میان افراد در جوامع افزایش پیدا کرده است (گویرا و همکاران 1994؛ به نقل از فیلدز و مک نامارا، 2003) دوم اینکه میانگین سنی افرادی که خشونت را مرتکب می شوند کاهش پیدا کرده و بیشتر کودکان و به خصوص نوجوانان را در برمی گیرد. شاید بیشترین زنگ خطر در نیم قرن اخیر رفتارهای خشونت بار در مدارس است (فیلدز و مک نامارا، 2003). با اینکه مسئله اعمال خشونت و پرخاشگری در مدرسه پدیده ای جدید نیست و در مدرسه قدمتی طولانی دارد. در سالهای اخیر، گزارشهای رسانه های گروهی در بیشتر کشورها نشان دهنده این واقعیت است که خشونتهای جدی دانش آموزان افزایش یافته است. نگرانی بیش از حد درباره خشونت نوجوانان به تلاشهایی برای درک نشانه ها و پیامدهای آن و تشخیص روشهای مؤثر برای پیشگیری و کاهش این پدیده منجر شده است (فارل و فلانری، 2006). در سال های اخیر، در زمینه درمان، کاربرد روشهای شناختی رفتاری در درمان گروهی از اختلالات دوره نوجوانی از قبیل افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات تغذیه، اختلالات تکانه ای و اختلالات رفتاری کاملاً مفید و مؤثر بوده است. ویژگیهای درمان شناختی رفتاری نظیر ارتباط کاری تجربی و گروهی، فعال بودن، هدفدار بودن، متمرکز بودن بر مشکل، آموزش مهارتهای مقابله، و تأکید بر بازخورد، به ویژه برای درمان مراجعان نوجوان بسیار متناسب است. (زارب، 1383). یکی از این روش های شناختی آموزش خود کنترلی رفتار می باشد. اصطلاح آموزش خودکنترلی رفتار، به اجرای روشهای خودنظارتی، خودارزیابی، و خودتقویتی اشاره دارد. منظور از خودنظارتی حفظ توجه فعال به رخداد افکار و رفتارهای هدفمند خاص است. خودارزیابی به قضاوت در مورد میزان یا کیفیت رفتاری مربوط می شود که در مقابل برخی از ملا کها یا استانداردهای موجود تغییر می کند. خودتقویتی به اجرای تقویت توسط خود فرد، در صورتی که یک معیار خاص برای رفتار در دست باشد، اشاره دارد (حاتمی، 1390). شیوه های آموزشی حل مسئله و آموزش خودتعلیمی، از روشهای مناسب برای خودکنترلی در دانش آموزان است. آموزش حل مسئله، شامل آموزش راهبردهای منظم به افراد برای حل مسئله است. 


ادامه دارد (Full-text)

پایان نامه ارتباط بین سبک هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است بدین معنی که دانشجویان دختر از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین دانشجویان پسر و دانشجویان دختر مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند. تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت (نوابی نژاد، 1376). در دهه­های اخیر، روان­شناسی مثبت­نگربه عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندی­های انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی و شادمانی در حوزه­های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است  (Linley, P. A. , & Joseph, S. ,2004.) روان­شناسی مثبت­نگر، حرکتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شکوفایی و بالندگی است که نمی­خواهد جایگزین هیچ یک از انواع درمان­های روان­شناختی شود (Seligman, M. E. P. ,2006.) جامعه علمی، در طول دهه­ های اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درک و مفهوم­سازی جنبه­ های مختلف روان­شناسی مثبت­نگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روان­شناختی به طور گسترده­ای مورد بررسی و به روش­های مختلفی مفهوم­سازی شده است.

کلیدواژه: سبک های هویتی، بهزیستی روانی، دانشجویان 


ادامه دارد (Full-text)

ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

عنوان انگلیسی مقاله: An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
طی قرن های گذشته، نقد هایی در رابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که  با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده، انجام شده است. به عنوان دینی که  توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با  جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب می شود. در اواخر دهه  1970، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام  این ناتوانی را مورد قرا دادند و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای  مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند. این مقاله به بررسی عناوین مختلفی می پردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار  گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد.

کلیدواژه: Al-dakwah، افکار انتقادی اسلامی، آموزش اسلامی، مطالعات اسلامی، مدرنیته 


ادامه دارد (Full-text)

درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

عنوان انگلیسی مقاله: Study learning and assigning homework to student in online context
عنوان فارسی مقاله: درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 44
_______________________________________
چکیده
امکان حذف
این گزینه اگر فعال گردد، افراد می توانند در هر زمانی که می خواهند قبل از دسته بندی، فایل های آپلود شده را پاک کنند.

حداکثر تعداد فایل های آپلود شده
حداکثر تعدادی که یک فرد می تواند آپلود کند به دانش آموزان نشان داده نمی شود، لطفا تعداد واقعی فایل های مورد نظر را در بخش توضیحات بنویسید.

امکان یادداشت برداری

اگر فعال گردد، افراد می توانند یادداشت هایی را در متن وارد کنند. آن مشابه متن های آنلاین می باشد. این جعبه متن برای ارتباط با نمره افراد، توضیحات پیشرفت مراحل کار، یا فعالیت های نوشتاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع فعالیت

سه نوع فعالیت مختلف وجود دارد.
فعالیت های آفلاین: این موارد زمانی امکان پذیر می باشد که  چنین فعالیت هایی خارج از مدل انجام گیرد. دانش آموزان می توانند توضیحاتی از این فعالیت ها را مشاهده کنند ولی نمی توانند به آپلود فایل یا موارد دیگر بپردازند. معلمان می توانند نمره ای برای تمام دانش آموزان تعیین کرده و دانش آموزان می توانند نمره شان را مشاهده کنند. آپلود کردن یک فایل خاص: این نوع از فعالیت ها این امکان را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا یک فایل خاص را آپلود کنند. این فایل ها ممکن است به صورت اسناد پردازش شده وورد، تصویر، وب سایت فشرده شده یا موارد دیگر قابل ارائه باشد. معلمان می توانند این فعالیت ها را به صورت آنلاین نمره گذاری کنند. 


ادامه دارد (Full-text)