دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

دانلود مقاله، پروژه، پایان نامه علوم تربیتی (ترجمه مقاله انگلیسی، لاتین) رایگان؟

هوش هیجانی، دانش آموز، عملکرد پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، یادگیری، آموزش، تدریس، معلم

فشار روانی و پیشرفت تحصیلی (مقاله علوم تربیتی روانشناختی)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده
در این تحقیق به بررسی رابطه بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان ابهر پرداخته ایم. نمونه تحقیق 372 نفر (191 نفر دختر و 181 پسر) از دانش آموزان مذکور را شامل می شود، که در سال تحصیلی 87-86 مشغول به تحصیل بوده اند. روش این تحقیق توصیفی و از نوع میدانی بوده و ابزار جمع آوری اطلاعات، برای متغیر فشار روانی، پرسشنامه اورسولا مارکهام است که احساس فشار روانی را می سنجد. برای گردآوری اطلاعات متغیر پیشرفت تحصیلی، ضمن مراجعه به کارنامه های تحصیلی دانش آموزان درسال تحصیلی87-86، معدل آنان ثبت شده است. داده های به دست آمده با استفاده از روشهای آماری تجزیه و تحلیل گردیده و فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها حکایت از آن می کند که میزان فشار روانی دختران بیشتر از میزان فشار روانی پسران است. همچنین میزان پیشرفت تحصیلی دختران بیشتر از میزان پیشرفت تحصیلی پسران است. ولی رابطه ای بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دختران دیده نشده، همچنین بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی پسران رابطه معناداری مشاهده نشده است. اثر متقابل جنس و پایه های تحصیلی بر روی فشار روانی دانش آموزان نیز معنی دار نیست.


ادامه دارد (Full-text)

رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی در رشته روانشناسی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

این پایان نامه نگاهی دارد به پدیده هوش که بارزترین فعالیت قوای ذهنی بشر است و قدرت سازگاری او با محیط را فراهم می آورد. واژه هوش کیفیت پدیده خاصی را که دارای حالت انتزاعی بوده و قابل رویت نیست بیان می کند. به عبارت دیگر هوش واژه ای است که برای نشان دادن یک متغیر غیر حسی که تنها از طریق خواص آن قابل تفسیر است به کار می رود. (گلمن، 1995)

نظریه های مختلفی درباره هوش ارائه شده است که در یک تقسیم بندی کلی به کار می رود و به طور کلی به چهار نظریه روان سنجی، عصبی، زیستی، نظریه رشدی و پردازش اطلاعات تقسیم می شوند.

در واقع این پژوهش که با عنوان بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ممتاز و عادی طرح گردید دارای یک متغیر مستقل (نمرات هوش هیجانی) و متغیر وابسته (پیشرفت تحصیلی) و متغیر تعدیل کننده (جنسیت) است در ابتدای پژوهش مقدمه ای بر مسئله مورد مطالعه ارائه شده است و سپس در مورد متغیرها و فرضیه های اصلی و فرعی پژوهش و پیشینه نظری آن به طور مفصل بحث شده است. اهداف تحقیق عبارت اند از: 


ادامه دارد (Full-text)

آزمایش خلاقیت دانشجویان

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده
تحقیق حاضر با هدف سنجش میزان خلاقیت دانشجویان سه رشته روانشناسی، مدیریت آموزش و مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و بررسی نگرش آنان در مورد تأثیر دوره تحصیل دانشگاهی بر رشد خلاقیتشان تدوین شده است. نمونه آماری این تحقیق شامل 124 نفر از دانشجویان دختر و پسر این دانشکده می باشد. که 46 نفر از رشته مدیریت آموزشی، 42 نفر از رشته مشاوره و 36 نفر از رشته روانشناسی را شامل می شود. روش نمونه گیری آن، طبقه ای تصادفی نسبتی است که از بین سه گروه آموزش تعدادی ضد دانشجویان متناسب با رشته براساس جدول مورگان انتخاب شدند. برای سنجش خلاقیت افراد از پرسشنامه سنجش خلاقیت CREE تورستون استفاده شد و برای بررسی تاثیر دوره تحصیل دانشگاهی بر رشد خلاقیت دانشجویان از یک مصاحبه کتبی استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها برای تعیین رابطه هرکدام از سوالات مصاحبه کتبی استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها برای تعیین رابطه هر کدام از سوالات مصاحبه کتبی و جنس افراد و رشته تحصیلی آنان با میزان خلاقیت افراد از آزمون ناپارامتر یک خی دو پیرسون استفاده شد و برای تعیین رابطه معدل و جنس افراد با خلاقیت از آزمون ناپارامتریک کروکسال والیس استفاده شده است. فرضیات این تحقیق یا سطح معناداری 95 درصد اطمینان آزمون شد.  در انجام این مراحل از نرم افزاری آماری spss استفاده گردید. 


ادامه دارد (Full-text)

مقاله تأثیر آموزش ناشنوایان بر پیشرفت تحصیلی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

پیشگفتار
ای با هندو و ترک همزبان ای بسا در ترک چون بیگانگانپس زبان محرمی خود دیگر است همدلی از همزبانی خوشتر است «مولوی» آموزش زبان به ناشنوایان مطمئناً یکی از بزرگترین تلاش های آموزشی است. زبان از مهمترین چیزهایی است که ما یاد می گیریم، در عین حال خردسالان شنوا زبان را به شکل عملی وبدون آموزش فرا می گیرند. در این امر موقعیت برای کودک ناشنوا پیچیده تر است زیرا او نمی شنوند وزبانش به طور طبیعی رشد نمی کند. کودک ناشنوا به تعلیم وتربیت خاص نیاز دارد. ما باید چشمهایش را جانشین گوشهایش بکنیم و متاسفانه چشم به اندازه گوش در فراگیری زبان موثر نیست. همچنین باید نقش والدین را در آموزش فرزندانشان دوباره سازماندهی کنیم. همه والدین معلم هستند وهمه بچه ها از والدین خود چیزهایی یاد می گیرند ولی والدین یک کودک ناشنوا دریاری کودک شان برای فراگیری زبان نقش بسیار ویژه ای دارند همان طور که خانم اسپنسرترسیی، بنیان گذار کلینیک جان ترسی، متذکر می شود: «یک کودک ناشنوا به کسی نیاز دارد که با او صحبت کند، به چیزی نیاز دارد که درباره اش صحبت کند وبه رغبتی برای صحبت کردن نیاز دارد» موجه ترین کسانی که می توانند به رشد زبان کودک کمک کنند والدین هستند زیرا آنها بیشتر از هر کس دیگری به فرزندشان علاقمندند وبیش از هر کس دیگری در دسترس کودک قرار دارند. 


ادامه دارد (Full-text)

افت و شکست تحصیلی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

بیان مسئله
در این تحقیق می خواهیم بررسی علل افت تحصیلی را بنویسیم که موجب است افت تحصیلی از مواردی مانند سهل انگاری دانش آموز نسبت به درس یا انتخاب کردن رشته ای که مورد نظر خودشان نبوده دوستان ناباب نامهربانی در خانواده….. باشد. و برای جلوگیری این مشکلات باید دانش آموز تلاش و کوشش خود و اعتماد به نفس و تشخیص خوب از بد را هم بدهد زیرا با تشخیص خوب از بد می تواند دوستی برای خود انتخاب کند که بر او نیز اثر مثبت می گذارد و مهربانی در خانواده باید صورت گیرد تا فرزند دچار افسردگی نشود.

علت و هدف انتخاب موضوع تحقیق
علت و هدف انتخاب موضوع این بوده است که افراد بتوانند با مشکلاتی که می تواند افت تحصیلی را در آنها ایجاد کند آگاه باشند و بتوانند در هنگامی که افت تحصیلی در آنها اتفاق می افتد با آنها مقابله کرده و پیروز و موفق شوند.

ضرورت و اهمیت موضوع تحقیق
ضرورت و اهمیت این تحقیق این بود که بتوانیم اطلاعاتی بیشتر و بهتر و جدیدتر از این تحقیق را دریافت کرده و توانسته با این تحقیق اطلاعاتی را نیز در اختیار افراد قرار داده تا در به افت تحصیلی مواجع نشوند. 


ادامه دارد (Full-text)